شایعات اخیر حاکی از آن است که سری گلکسی اس ۲۷ (Galaxy S27) سامسونگ با یک بازطراحی اساسی، ازجمله جابهجایی جزیره دوربین، از راه خواهد رسید. حالا افشاگر پرکاری به نام Ice Universe اطلاعات جدیدی را فاش کرده که نشان میدهد تغییرات تنها به چیدمان ظاهری محدود نمیشود و خود مجموعه دوربینها نیز دستخوش تحولی اساسی خواهد شد: ظاهراً یکی از دوربینهای تلهفوتو حذف میشود.
خداحافظی با دوربین تلهفوتو ۳ برابری
براساس این افشاگری، دوربین تلهفوتو ۳ برابری که در گلکسی اس ۲۶ اولترا و نسلهای پیش از آن حضور داشت، در اس ۲۷ اولترا حذف خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این بهمعنای عرضه گوشی تنها با سه دوربین در پنل پشتی (بهجای چهار دوربین) است، یا سامسونگ تلهفوتو ۳ برابری را با چیز دیگری جایگزین خواهد کرد.
بااینحال، رندری که Ice Universe منتشر کرده، بهشدت اشاره دارد که گلکسی اس ۲۷ اولترا با یک سیستم دوربین پشتی سهگانه عرضه خواهد شد، نه چهارگانه. در نگاه نخست این یک پسرفت (Downgrade) بهنظر میرسد، اما اگر vivo X300 Ultra بتواند تنها با سه دوربین یکی از بهترین دوربینفونهای بازار باشد، چرا سامسونگ نتواند؟
علاوهبراین، سری اس ۲۷ شایعه شده که با یک بازطراحی اساسی و جابهجایی جزیره دوربین همراه خواهد بود. این طراحی نسبتا جدید تقریبا مشابه چیزی است که پیشتر در گلکسی اس ۱۰ پلاس این شرکت دیده بودیم.
بهنظر شما آیا کاهش تعداد دوربینها میتواند یک حرکت هوشمندانه برای تمرکز بر کیفیت بهجای کمیت باشد یا سامسونگ باید همچنان سیستم چهارگانه را حفظ میکرد؟

