تصاویر تازهای که به گوشی پرچمدار جدید سونی یعنی Xperia 1 VIII (بخوانید: اکسپریا ۱ مارک ۸) نسبت داده میشود، نشان میدهد که این برند ژاپنی قصد دارد در طراحی پرچمداران جدید خود رویکردی نوین را در پیش بگیرد. پیش از این هم گزارشی غیررسمی پیرامون طراحی جدید سونی Xperia 1 VIII داشتیم.
تغییر رویکرد در طراحی موبایل های سونی
به نظر میرسد سونی در طراحی پرچمداران جدیدش بازنگری اساسی انجام داده است. تصاویر جدید از سونی اکسپریا ۱ مارک ۸ موبایلی را نشان میدهند که با زبان طراحی آشنای سونی همخوانی ندارد.
مدلهای اکسپریا تاکنون معمولاً به بدنهای کشیده و مینیمال و تغییرات جزئی سالانه پایبند بودهاند. آنچه در تصاویر جلب توجه میکند، چیدمان دوربین است؛ ظاهری که برای کاربران سونی نآشنا به نظر میرسد؛ اما برای کسانی که وان پلاس ۱۰ پرو را بهخاطر میآورند، قابل تشخیص خواهد بود.
طراحی نمایشگر
در پنل جلو، اوضاع بیشتر با رویکرد معمول سونی همخوانی دارد. رندرها صفحهنمایشی تخت با حاشیههای نسبتاً ضخیم را نشان میدهند، نه حاشیههای بسیار باریکی که در بسیاری از پرچمداران رقیب دیده میشود.
دوربین سلفی بهجای حفره یا ناچ در بالای حاشیهی مشکی قرار دارد و طبق سنت سونی، اسپیکرهای استریو در جلو دیده میشوند. این موضوع خلاف رندرهای قبلی است.
مشخصات دوربین
پیشبینی میشود که Xperia 1 VIII سه دوربین با حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی داشته باشد. دوربین فوقعریض شاید نسبت به نسل قبلی تغییری نکند؛ اما دوربین اصلی و تلهفوتو میتوانند تغییرات معنادارتری را تجربه کنند.
احتمالی مشخصات دوربین
| نوع دوربین | مشخصات احتمالی |
|---|---|
| دوربین اصلی | ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر بزرگتر برای عملکرد بهتر در نور کم |
| دوربین فوقعریض | ۴۸ مگاپیکسلی (احتمالاً بدون تغییر نسبت به نسل قبل) |
| دوربین تلهفوتو | ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر ۱.۳ یا ۱.۲ اینچی |
گفته میشود دوربین اصلی حسگر بزرگتری خواهد داشت که به بهبود عملکرد در نور کم و کیفیت کلی تصویر کمک میکند. همچنین صحبتهایی از حسگر جدیدی برای دوربین تلهفوتو وجود دارد که احتمالاً ۱.۳ یا ۱.۲ اینچی خواهد بود.
نظر شما دربارهی تغییر طراحی اکسپریا ۱ مارک ۸ چیست؟ آیا این بازنگری در سبک طراحی سونی را مثبت ارزیابی میکنید؟

