گزارشهای اخیر نشان میدهند که شرکت چینی BOE در تلاش است تا پنلهای صفحهنمایش پرچمدار آینده سامسونگ، یعنی گوشی گلکسی S27 را تامین کند. این اقدام پس از موفقیت شرکت CSOT در تامین قطعات برای سری میانرده این برند کرهای صورت گرفته و میتواند تغییرات مهمی را در زنجیره تامین غول فناوری کرهای ایجاد کند.
آیا صفحهنمایش گوشی گلکسی S27 توسط BOE تولید میشود؟
برپایه جدیدترین اخبار منتشرشده از رسانههای کرهای، شرکت CSOT (زیرمجموعه TCL) بهتازگی توانسته است قرارداد تامین پنلهای نمایشگر برای گلکسی A57 را بهدست آورد. درحالحاضر، Samsung Display تامینکننده اصلی این قطعات محسوب میشود، اما شرکت CSOT توانسته جایگاه دوم را از نظر حجم سفارشات به خود اختصاص دهد.
درهمینراستا، برند BOE نیز علاقهمند است تا با ورود به زنجیره تامین کرهایها، بخشی از تولید صفحهنمایش این پرچمدار جدید را برعهده بگیرد. بااینحال، هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.
دلایل سامسونگ برای استفاده از پنلهای چینی چیست؟
استفاده از قطعات چینی مقرونبهصرفه، بیشک به Samsung Electronics کمک میکند تا هزینههای تولید خود را بهطور قابلتوجهی کاهش دهد. این پسانداز مالی میتواند برای خرید قطعات گرانتری مانند حافظههای ردهبالا که در ماههای اخیر با افزایش قیمت روبهرو بودهاند، بهکار رود.
| تامینکننده | وضعیت همکاری با سامسونگ | ویژگی کلیدی قطعات |
|---|---|---|
| سامسونگ دیسپلی | تامینکننده اصلی پرچمدارها | کیفیت بالا و هزینه تولید بیشتر |
| شرکت BOE | گزینه احتمالی برای سری S27 | بسیار اقتصادی و ارزانقیمت |
| شرکت CSOT | تامینکننده دوم مدل A57 | کاهش هزینههای ساخت میانردهها |
چه چالشهایی در تامین قطعات گوشی گلکسی S27 وجود دارد؟
با وجود مزایای مالی، رسانههای کرهای به این موضوع اشاره میکنند که استفاده از پنلهای BOE در یک دستگاه پرچمدار ممکن است با مخالفتهایی در سطح کلان گروه سامسونگ مواجه شود.
بهنظر میرسد مدیران این شرکت نگران هستند که چنین اقدامی، قدرت چانهزنی سامسونگ دیسپلی را دربرابر رقبای بزرگی همچون شرکت اپل تضعیف کند. ازآنجاییکه تولیدکنندگان چینی نمایشگر، قیمتهای بسیار رقابتیتری را پیشنهاد میدهند، باید منتظر ماند و دید که درنهایت کرهایها چه استراتژیای را درپیش خواهند گرفت.
با درنظر گرفتن اهمیت کیفیت نمایشگر در دستگاههای ردهبالا، بهنظر شما آیا استفاده از پنلهای چینی در گوشی گلکسی S27 تصمیم منطقی و درستی است یا سامسونگ باید تنها به تولیدات داخلی خود تکیه کند؟

