هنگامی که سامسونگ دو روز پیش از سری گلکسی S26 رونمایی کرد، بهطور دقیق مشخص نکرد که آیا گوشیهای جدیدش از ارتباط ماهوارهای برای موقعیتهای اضطراری پشتیبانی میکنند یا خیر. اما اکنون این غول کرهای تأیید کرده است که خانواده Galaxy S26 در سه بازار اصلی جهانی، قابلیت اتصال ماهوارهای را ارائه خواهند داد.
پوشش جغرافیایی و همکاری با اپراتورها
گوشیهای گلکسی S26، گلکسی S26 پلاس و گلکسی S26 اولترا خدمات داده و پیامرسانی مبتنیبر ماهواره را در اروپا، ژاپن و آمریکای شمالی ارائه میدهند. این قابلیتها به کاربران اجازه میدهند در مناطقی که شبکههای تلفن همراه سنتی در دسترس نیستند، به خدمات اضطراری و ارتباطات ضروری دسترسی داشته باشند.
- آمریکای شمالی: سامسونگ با AT&T ،Verizon و T-Mobile همکاری کرده است. سرویس T-Satellite تیموبایل (T911) که توسط استارلینک قدرت میگیرد، خدمات متن و داده را ارائه میدهد. همچنین ویژگیهای eSOS و پیامک ماهوارهای در شبکه وریزون برای گوشیهای گلکسی S25 و مدلهای جدیدتر فعال است.
- اروپا: همکاری با Virgin Media O2 در بریتانیا، وودافون (Vodafone) و آزمایش با MasOrange در اسپانیا برای فعالسازی ارتباطات ماهوارهای در جریان است.
- ژاپن: همکاری گسترده با Docomo ،KDDI ،SoftBank و راکوتن موبایل انجام شده است. هشدارهای سونامی (ETWS) و پیامرسانی ماهوارهای روی شبکه KDDI برای گوشیهای گلکسی S22 و جدیدتر و برخی مدلهای سری A در دسترس است.
گسترش به سایر دستگاهها و دستهبندیها
- سامسونگ اعلام کرده است که درحال همکاری با اپراتورهای تلفن همراه بیشتری در سطح جهان است تا پشتیبانی از ارتباطات ماهوارهای را در «تمامی دستهبندیهای محصولات گلکسی» گسترش دهد. این عبارت میتواند اشارهای به اضافه شدن قابلیت اتصال ماهوارهای به مدلهای آینده گلکسی واچ باشد. همچنین شایانذکر است که اپراتورهایی مانند AT&T، راکوتن، وریزون و وودافون از راهکار شرکت AST SpaceMobile برای اتصال ماهوارهای گوشیهای سازگار استفاده میکنند.
تعهد به نوآوری و امنیت کاربران
وونجون چوی، مدیر ارشد عملیاتی بخش تجربه موبایل سامسونگ، در اینباره گفت:
سامسونگ میراثی غنی در فناوریهای ارتباطی بیسیم دارد و ما تلاش میکنیم از طریق همکاری باز با شرکای جهانی، در خط مقدم نوآوری در این فضا باشیم. ازآنجاییکه اتصال ماهوارهای به بخش مهمی از چشمانداز موبایل تبدیل میشود، ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم کاربران گلکسی دسترسی قابلاعتمادی به ارتباطات داشته باشند، بهویژه زمانی که بیشترین نیاز را به آن دارند.
بهنظر شما آیا قابلیت اتصال ماهوارهای باید به یک استاندارد اجباری در تمام گوشیهای هوشمند تبدیل شود یا تنها یک ویژگی لوکس برای گوشیهای پرچمدار باقی خواهد ماند؟

