شرکت ایکس (X) سرانجام تاریخ عرضه اپلیکیشن پیامرسان مستقل خود با نام XChat را تأیید کرد. این پیامرسان که پیشتر برای عرضه در تاریخ ۲۸ فروردین برنامهریزی شده بود، اکنون با کمی تأخیر و در تاریخ جدیدی بهصورت رسمی در دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار خواهد گرفت. براساس آنچه در توضیحات اپ استور آمده، XChat فضایی خصوصی، متمرکز و بدون تبلیغات را برای گفتوگو فراهم میکند و از رمزنگاری سرتاسری بهره میبرد.
تغییر تاریخ عرضه و جزئیات انتشار XChat
براساس اطلاعات موجود در صفحه اپ استور (App Store)، اپلیکیشن XChat که پیشتر برای عرضه در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) برنامهریزی شده بود، اکنون با یک هفته تأخیر در تاریخ ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) منتشر میشود. لیست اپ استور همچنین پیشنمایشی از طراحی این اپلیکیشن شامل یک آیکون جزئینگرانه را بهنمایش گذاشته و تأیید میکند که این برنامه برای آیفون و آیپد در دسترس خواهد بود.
این پیامرسان از سال گذشته در مرحله آزمایشی قرار داشت و اکنون آماده عرضه عمومی شده است. کاربران میتوانند از هماکنون XChat را از طریق اپ استور پیشثبتنام کنند تا بهمحض انتشار رسمی در روز جمعه، بهطور خودکار روی دستگاهشان دانلود شود.
ویژگیهای کلیدی XChat
در توضیحات رسمی اپ استور آمده است که XChat به کاربران اجازه میدهد:
«با هرکسی در ایکس، در فضایی خصوصی و متمرکز که برای گفتوگو ساخته شده، چت کنند.»
مهمترین ویژگیهای این پیامرسان مستقل بهشرح زیر است:
- رمزنگاری سرتاسری: تمامی پیامها با End-to-End Encryption محافظت میشوند
- بدون تبلیغات: تجربه کاربری کاملاً عاری از هرگونه آگهی تبلیغاتی
- بدون ردیابی: هیچگونه ردیابی فعالیت کاربران انجام نمیشود
- مسدودسازی اسکرینشات: امکان جلوگیری از ثبت اسکرینشات از مکالمات خصوصی
- پیامهای خودحذفشونده: ارسال پیامهایی که پس از مدت معین ناپدید میشوند
- چت گروهی: امکان گفتوگوهای جمعی
- تماس تصویری: برقراری تماس ویدئویی با سایر کاربران
با این مجموعه ویژگیها، XChat بهنظر میرسد رقیبی جدی برای پیامرسانهای متمرکز بر حریم خصوصی مانند واتساپ و سیگنال خواهد بود.
بهنظر شما آیا اضافه شدن یک پیامرسان اختصاصی توسط ایکس میتواند تجربه ارتباطی کاربران این پلتفرم را متحول کند یا ترجیح میدهید همچنان از پیامرسانهای فعلی استفاده کنید؟


