تبلیغات تبلیغات
از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید بـه فردا داشته باش. «آلبرت انیشتین»
چرا “آیفون اولترا” بدترین اسم ممکن برای اولین گوشی تاشوی اپل است؟
اپل برترین های تکدید

چرا “آیفون اولترا” بدترین اسم ممکن برای اولین گوشی تاشوی اپل است؟

اپل در سال‌های اخیر، به‌ویژه با سری آیفون ۱۷، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. بر اساس آخرین آمار، ۵ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در دوره اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۵ (تقریبا آذر تا دی ۱۴۰۴) متعلق به آیفون ۱۷ پرو مکس بوده است. دومین گوشی پرفروش جهان در این دوره، آیفون ۱۷ و در رتبه سوم آیفون ۱۷ پرو قرار داشت. با این حال، خبرهای اخیر درباره نام‌گذاری اولین گوشی تاشوی اپل، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

 

نام جدید آیفون

طبق شایعات موجود، اولین گوشی تاشوی اپل که قرار است عرضه شود، «آیفون اولترا» نام خواهد داشت، نه «آیفون فولد» که بسیاری از کاربران این‌گونه آن را صدا می‌زنند. این شایعه از سوی افشاگر معتبر دیجیتال چت استیشن منتشر شده است. به نظر من، این نام برای گوشی تاشوی اپل انتخاب مناسبی نیست.

تعداد زیاد گوشی‌های اولترا در بازار

منظور ما فقط پرطرفدارترین مدل‌های گلکسی اس اولترای سامسونگ نیست. شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو نیز سال‌هاست از این نام درخشان برای پرچم‌داران خود استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها همیشه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مانند باتری‌های حجیم، نمایشگرهای بسیار روشن یا دوربین‌های مجهز به سنسورهای بزرگ و دیافراگم روشن ارائه می‌دهند.

از دیدگاه عمومی، وقتی کسی با گوشی اولترا مواجه می‌شود، همیشه تصور می‌کند با یک گوشی رده‌بالای معمولی طرف است، نه یک گوشی تاشوی نوآورانه.

اتخاذ نام اولترا برای یک گوشی تاشو

شیائومی ۱۷ اولترا (لایکا ادیشن)

ماجرای معکوس

جالب اینجاست که اپل ماه‌ها پس از آنکه شیائومی به‌طور آشکار از نام‌های «پرو» و «پرو مکس» برای سری شیائومی ۱۷ استفاده کرد، تصمیم به استفاده از نام اولترا برای گوشی تاشو گرفته است. حداقل شیائومی ۱۷ پرو و شیائومی ۱۷ پرو مکس دارای یک نمایشگر کوچک ثانویه در پشت گوشی هستند.

شاید کسی در مقر اپل فکر کرده که اگر شرکت نام اولترا را برای گوشی‌ای که اصلاً یک اولترای معمولی نیست «برباید»، می‌تواند یک بازگشت جالب داشته باشد.

زود است که آن را اولترا بنامیم

نگرانی اصلی این است که گوشی تاشوی اپل یک دستگاه نسل اول است. خیلی زود و پرریسک است که آن را اولترا بنامیم.

تقریباً همیشه دستگاه‌های نسل اول با مشکلات متعددی همراه هستند، صرف‌نظر از اینکه چقدر مهندسی پیشرفته در ساخت آن‌ها به کار رفته باشد. کاربران اولیه مجبور می‌شوند با نقص‌ها، سؤالات درباره دوام و نرم‌افزاری که هنوز به بلوغ کامل نرسیده، دست‌وپنجه نرم کنند.

این الگو در کل صنعت گوشی‌های تاشو وجود داشته است (گوشی‌های اولیه گلکسی زد فولد از جهات مختلف مشکل‌دار بودند) و دلیل واقعی وجود ندارد که فکر کنیم اپل به‌طور جادویی از این مرحله عبور خواهد کرد.

نام‌های جایگزین برای بررسی

در حالی که هنوز معتقدیم «آیفون فولد» طبیعی‌ترین نام است، می‌توان نام «آی‌فولد» را نیز پیشنهاد دهم.

البته، شما بخش «آیفون» را از دست می‌دهید، اما این چه اهمیتی دارد؟ اول اینکه با این کار نشان می‌دهید که یک محصول کاملاً جدید می‌سازید، نه یک آیفون دیگر. و دوم آن‌که اگر روزی آیفون تاشو کوچک سبک صدفی تولید شد، اسم “آی‌فلیپ” برای آن بسیار منطقی خواهد بود.

نظر شما درباره نام‌گذاری اولین گوشی تاشوی اپل چیست؟ آیا «آیفون اولترا» نام مناسبی است یا ترجیح می‌دهید اپل از نام دیگری استفاده کند؟

نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *